2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Öğretim Programı tanıtımı, mevcut programla karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Taslak program, ilkokuma-yazma öğretiminde ses gruplarının yeniden düzenlenmesi, öğretim sürelerinin belirlenmesi, yazma alanının değiştirilmesi, temaların sayısının ve adlarının güncellenmesi, metin işleniş modelinin oluşturulması, dijital ortamların entegre edilmesi ve beceri-değer bütünlüğüne vurgu yapması gibi önemli değişiklikler içermektedir.
- Ses Grupları Revizyonu: İlkokuma-yazma öğretiminde ses gruplarının yeniden düzenlenmesi ve her grup için süre tahsisiyle daha etkili bir öğrenme süreci hedefleniyor.
- Yazma Alanı ve Harf Yazımı Değişikliği: Yazma alanının boyut ve çizgi sayısında yapılan değişikliklerle, daha ergonomik ve estetik bir yazım pratiği sağlanıyor. Harf yazım hamle sayılarında da sadeleştirmeler yapılmıştır.
- Tema ve Metin İşlenişi: Seçmeli temaların kaldırılması, temaların yaş ve gelişim düzeyine uygun hale getirilmesi, metin işlenişine ilişkin açık ve sistematik bir modelin oluşturulması ile daha etkili bir öğretim planlaması sağlanıyor.
- Dijital Ortamların Entegrasyonu: Çağın gereklerine uygun olarak, çevrimiçi okuma-yazma etkinlikleri programa entegre ediliyor.
- Beceri-Değer Bütünlüğü: Dil becerilerinin kazanım süreciyle değerler eğitiminin bütünleştirilmesi hedefleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder