26 Mart 2014 Çarşamba

EĞİTİMDE VE MODERN JAPON TOPLUMUNDA SOROBAN

EĞİTİMDE VE MODERN JAPON TOPLUMUNDA SOROBAN Batı dillerinde Abaküs denilen Soroban, ilk hesap makinesi olarak kabul edilir. Japonya'da kültür ve eğitim gelişiminde önemli bir rol oynamıştır.Soroban tekniklerinin Japon kültürünün önemli bir unsuru olduğunu iddia edilmektedir. Çinden 15. ve 16. yüzyıllarda Japonya'ya getirilen soroban değiştirildi.17. yüzyılda en hızlı soroban yayılması yaşandı Edo Döneminde soroban kullanımı ve büyük ölçüde halk eğitimine katkıda bulunmuştur.Yöneticiler ve halk soroban tekniklerinin değeri fark etti, matematik becerilerini geliştirmek, doğru ve hızlı bir şekilde hesaplamak için mükemmel bir yoldu.Nüfusun büyük çoğunluğu için sayılar büyük anlam taşır hale geldi. Edo döneminde hızlı bir ekonomik gelişmenin soroban tekniklerinin yaygınlaşması sonucu olduğuna inanılıyor. Edo Dönemi boyunca, Japonya kapalı, kendi kendini idame ettiren ülke oldu. Onun eğitim sistemi ilerledi ve soroban öğretimi devam etti. Bu zamanda, Japonya hızlı modernleşme, ekonomik gelişme ve eğitim sisteminde ilk değişimi yaşadı. Matematik eğitiminde, Arapça sayılar kağıt üzerinde hesaplamalar tanıtıldı. Yeni numara sistemine rağmen, soroban eğitimde güçlü konumunu korudu . Meiji Dönemi sırasında, nüfusun çoğunluğu Anzan (mental aritmetik) ve matematik'de büyük beceri gösterdi. 1944 yılında Sorobanla hesap yapılırken daha fazla hız kazanmak ve soroban kullanıcılarının ihtiyacını karşılamak için resmi soroban sınav sistemi Japonya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından tanıtıldı. Çarpma, bölme, toplama ve çıkarma, dört alanda hız ve doğruluk için resmi sınav testi hazırlandı. Sınav derecelendirmeleri "kyu" olarak adlandırılır. Bir kişi ilk kyu sınavı geçerek nitelikli soroban öğretmeni olabilirimiydi? İlk resmi sınav uygulandı, yaklaşık 45 milyon kişi sınavları almış ve 11 milyon kişi Sınavda 3., 2., ve 1. kyuya yükselmişti. Sınavlar tanıtılmış ve pek çok insan bunları almış olsa da, okullarda soroban gereksinimleri giderek azalmıştır. Neden? Bu soru, Japon toplumunun modernleşme ve bilgisayarlaşmaya doğru ezici bir eğilimi tarafından cevaplanır. Bugün, yeni yüksek teknoloji bilgisayarlar, ev aletleri ve eğlence öğeleri ile technostress bir artış ve insan değerlerinin ve düşünme sürecinin azaldığı hızlı tempolu dünya yarattık. Yüksek teknoloji ürünü makineler ve zaman tasarrufu sağlayan cihazların kullanımı ile, insanlar işin arkasındaki temel süreçleri unutmuştur. Toplum felsefe ve sanat gibi hayatın temel öğrenme ve anlama olgularına daha az zaman harcamıştır. Aynı zamanda, toplumun artık yeni teknolojik cihazların rahatlığı varken neden soroban ile temel matematik becerilerini geliştirme gereği duyması gerektiğini anlatmak, tüm bunların arkasındaki temel değerleri cevaplamamız gerekiyor. Soroban nedir? Nereden geldi? Dünyada nasıl bir rolü var? Değişen modern toplumlarda sorobana neden ihtiyaç var? Neden Japonya ve uzak doğuda bu kadar yüksek bir değeri var? Ülkemizde bu sektör nasıl gelişiyor,doğru olarak uygulanıyor mu? Soroban nasıl hızla ilerleyen Bilgisayar toplumun değeri olabilir? Biz soroban eğitimini nasıl ve hangi şartlarda vermeliyiz? Toplumda herkese dört işlemi, soroban ve anzan kullanarak hesaplama becerisi kazandırmak mümkün mü? Ebeveynlerin çocuklarına soroban eğitimi aldırması gerekir mi? Toplum hızla modernizasyon nedeniyle değerli becerilerini kaybetme tehlikesi yaşadı ve günümüzde soroban dahil olmak üzere tüm alanlarda temel değerlerini öğretmeye ve öğrenmeye dönüyor. Japonya Milli Eğitim Bakanlığı matematik temelleri öğretiminde soroban tekniklerini takdir etmiş ve 2009 yılında, ilköğretim müfredatını üçüncü sınıfta sadece soroban çalışması içerecek şekilde revize etmiştir. Sorobanı Uluslararasılaştırma. Soroban tarihinin açıkça sadece Japon olmadığını gösterir. Başlangıçta oldukça uluslararası bir öğe oldu.Japonyada 23 yıldır yabancı uyruklu öğrencilere bedava soroban dersleri uygulanıyor. Amaç Japon kültürünün bir parçasını paylaşmak ve Japonya ile diğer ülkeler arasında dostluk ve iyi niyeti teşvik etmektir. Yabancı öğrenci eğitim sınıfı Osaka Abacus Derneği ve Osaka Ticaret ve Sanayi Odası tarafından desteklenmektedir. Tüm talimatlar İngilizce olarak verilmektedir ve profesyonel Japon soroban öğretmenleri tarafından bire bir öğretilir. 1986 yılından bu yana, 81 ülkeden 920 öğrenci katıldı. Yaklaşık 50 öğrenci 3. kyuya geçti; yaklaşık 400 öğrenci 4., 5. veya 6. kyu almış ve 90 öğrenci anzan sınavlarını başarı ile geçmişlerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...