1 Mayıs 2015 Cuma

Yatılı bölge okulları yerine taşımalı eğitim

Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık’ın “yatılı bölge okullarının
artık misyonunu doldurduğu ve bazı bölge okullarında doluluk oranının yüzde 50`nin altına
indiği ve bu okulların kapatılıp, öğrencilerin taşımalı eğitime yönlendirileceğini’’ işaret
eden açıklamasının ardından, gözler taşımalı eğitim sistemindeki aksaklıklara çevrildi.
1997 yılında 8 yıllık zorunlu ve kesintisiz eğitime geçilmesi ile kullanımı yaygınlaşan
taşımalı eğitimle ilgili tartışmalar, 4+4+4 sistemine geçilip, eğitim süresinin 6 saatten,
7.5 saate yükselmesiyle artmıştı. Tartışmaların odağında, öğrencilerin eğitim için evlerinden
uzak yerleşim merkezlerine gitmeleri ve yaşanan servis kazaları yer alıyordu.
TAŞIMALIDA YOL GÜVENLİĞİ
Eğitim İş Sendikası Genel Başkanı Veli Demir yatılı bölge okullarının kapanması halinde,
öğrencilerin bölgedeki cemaat ve tarikatlar için bir kaynak haline geleceğine dikkat çekerek,
şunları söyledi.
“Yatılı okul geleneği ülkemizde Osmanlı’dan beri süregelen bir sistemdir. Bir düzenleme
yapılacaksa, bu köy okullarının geliştirilmesi ilgili olmalıdır.
Doğu ve Güneydoğu’da günde ortalama 20 kilometre yolu kat ederek eğitim görmeye çalışan
öğrenciler var. Ulaşım konusuna da dikkat çekilmesi gerekiyor, ayrıca servis araçlarıyla kimi
bölgelerde ulaşım olanaklarının ve yol güvenliğinin sağlanması söz konusu değil”.
DEĞİŞEN BİR ŞEY OLMADI
Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Cansel Güven ise 4+4+4 sistemiyle birlikte gelinen
noktanın pek çok sakıncayı beraberinde getirdiğini söyledi ve taşımalı eğitimdeki problemleri
şu sözlerle dile getirdi:
“Milli Eğitim Eski Bakanı Ömer Dinçer, ilköğretim 1. sınıfa giden bir öğrenci ile 8. sınıfa
giden bir öğrencinin aynı süre okulda bulunmasının, aynı tuvaletleri kullanmasının, aynı
yemekhaneleri hatta aynı bahçeyi kullanmasının pedagojik ve gelişimsel açıdan çok sakıncalı
olduğunu dile getirmişti. Ancak yeni eğitim sisteminde pek çok okulda tabela dışında bir
ayrıştırma görmedik. Taşımalı eğitimde de durum böyle. Eski sistemde 1. ve 8. sınıf öğrencisi
aynı süre, yaklaşık 6 saat okulda olurlarken yeni sistemde 7.5 saat okulda oluyorlar.”
Taşımalı eğitime kayıtlı öğrencilerin, kırsaldaki fakir aile çocukları olduğunu işaret eden
Güven, 66 aylık çocukların ve ana sınıfı öğrencilerinin yarı aç, üşüyerek bekleşmelerinin
daha da acıklı olduğunu söyledi. Yatılı Bölge Okulları’na, 2013-2014 öğretim yılı için, 159
bin 53 öğrenci kayıt yaptırmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...