13 Şubat 2018 Salı

Ortaokul ve Liselere Kodlama Dersi Geliyor!

Dün sabah saatlerinde Sanayi Bakanlığı’nın resmiTwitter hesabından yapılan paylaşım, kodlamanın artık küçük yaşlardan itibaren öğrenilmesi gerektiğine dair atılan ilk somut adım oldu. Sanayi Bakanı Fikri Işık’ın attığı tweet’te, “Milli Eğitim Bakanlığımızla yapacağımız çalışma ile Kodlama dersini Ortaokul ve Liselerde Müfredata alacağız” dendi.
Sanayi Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın bir arada nasıl bir ortak çalışma yapacağı ise belirtilmemiş. Sonuçta iki kurumun çalışma alanı tamamen olmasa da birbirinden farklı.
Bunun dışında dersin zorunlu olup olmayacağı da açıklanmadı. Eğer seçmeli olursa, kodlamaya ilgisi olmayan öğrencilerin bu alana yöneltilebilmesi için biraz daha teşvik edici unsurların bulunması gerekecek. (gibi geliyor bana) Ayrıca dersin yeni olması, derse atanacak öğretmenlerin önemini de bir kat fazla arttırıyor. Özel sektörde bu alanda eğitim veren kişiler elbette bulunuyor fakat MEB bünyesi altında çalışacak öğretmenlerle ilgili ekstra bir çalışma yapılıp yapılmadığı konusunda bir açıklama yapılmadı.
Resim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...