24 Mayıs 2013 Cuma

Velilere Öğütler

NASIL  VE NİÇİN ÖDEV ?
 
1. Ödevler dersi pekiştirecek çalışmalar olarak görülmeli zaman geçirecek ve sessizliği sağlayıcı bir araç olarak kullanılmamalıdır.
 
2.Şimdi kazanılacak ödev yapma alışkanlığının eğitim hayatı boyunca süreceği unutulmamalıdır.
 
3.Ödev yapılacak ortam önceden hazırlanmalıdır.
 
4.Anne ve baba olarak bize düşen, çocuklarımıza rehberlik etmek olduğu unutulmamalıdır.
 
5.Çocuğumuzun ev ödevini yaparak farkında olmadan onlara kötülük ettiğimizi unutmayalım.      
 
6.Çocuğumuzu bırakalım bağımsız çalışmayı öğrensinler.
 
7.Çocukların ev ödevlerine fazla yardım edilmemelidir. ( Bırakınız çocuk eksik ödev yapsın, hatalı yapsın, ama bağımsız çalışma alışkanlığı kazansın. )
 
8.Çocuk, eksiklerini ve hatalarını göre göre zaman içinde az eksikle, az hatayla çalışacağı unutulmamalıdır.
 
9.Ödevler yapılırken oradan buradan kopya edilen düşünceler değil, analizle, sentezle ulasılan, sorgulayan yönelten biçimde yapılmalıdır.
 
10. Ödev korkusu oluşmaması için sevdirerek ve zorlamadan yaptırılmalıdır.( Nedenleri araştırılıp öğretmeni ile mutlaka mesele paylaşılmalıdır.)
 
11.Yapılan ödevler mükafatlandırılmalı varsa eksikler gösterilerek tamamlattırılmalıdır.( sözle,küçük hediyelerle vs. )
NASIL   ÖDÜLLENDİRELİM ?
      Hayatın ilerleyen aşamalarında çocuk gelişimi bazı yönlendirilmelere ihtiyaç duyar . Anne babanın çocuğun davranışlarının şekillenmesinde çocuğun başarılarını , doğru davranışlarını , onaylanması gereken tavırlarını ,ödüllendirmesi önemlidir. Nasıl ki is- tenmeyen davranışların ve yanlışların kalmaması için cezalandırma yöntemini uygun bir şekilde uygulamaları önemlidir aynı şekilde ödüllendirme yöntemini de uygun kul- lanmaları çocuk eğitimi açısından önemlidir..
       Çocuğun olumlu davranışlarının tasdiklenmesi bebeklik döneminde başlar . Bir ha- reket yaptıktan sonra bebek annenin veya babanın yüzüne bakar ve onlardan tasdik bekler . Eğer o davranış tasdiklenirse (gülümseme , kafa sallama , dokunma , ses ile onaylama ,ona bir şey verme vb ) bebek o davranışını ilerletir ve o davranışın değişik ve ileri versiyonları artarak devam eder yani o davranış giderek güçlenir. Ama anne baba tarafından o davranıştan  sonra   olumsuz  bir tavır (görmezden gelme , kaş çat- ma , ses ile ikaz , el ile engelleme ,onu o ortamdan uzaklaştırma vb ) olursa o davranış uzun süre devam etmeden giderek gücünü kaybeder .
      Biz bu durumu bebeklikten çocukluk dönemine ilerlettiğimizde yine aynı şekilde onay ve onaylamama çocuğun davranışlarının şekillenmesine neden olur . Ama unu- tulmamalıdır ki bütün bu söylediğimiz şeyler anne baba ile çocuk arasındaki normal bir ilişki ve karşılıklı etkileşim durumunda söz konusudur. Diğer durumlarda ise anne baba ile çocuk arasında  bozuk bir karşılıklı ilişki durumu varsa o zaman çocuk anne babaya itiraz edecek , dediklerinin tersini yapacak , engellenme ve onaylanma maya ters tep- kiler verecektir.
    Çocuğu ödüllendirmenin derecesi ve şekli yaş ve ailenin durumuna göre genelde değişiklikler gösterir.Ama şunu hemen belirtelim ki en iyi ödüllendirme maddi ödül- lendirme yerine duygusal ödüllendirmedir. Çocuğun bu türlü bir ödüllendirmeye alı- tırılması da oldukça önem taşır. Anne babaların genel anlayışı çocuğa maddi hediye ve bir şeyler almanın sanki en iyi ödüllendirmeymiş gibi algılanmasıdır. Bu şekilde devam- lı bir şeyler alınmaya ve verilmeye alıştırılan çocuk ise gün gelecek en iyi ve en pahalı hediyelerle bile doyum bulamayacaktır. Ama anne babasının öpmesi , kucaklaması , gezdirmesi , onunla oynaması , ona güzel sözler söylemesi şeklindeki ödüllendirme ise en sağlıklı ve en başarılı ödüllendirmedir. Anne babaların bu türlü bir duygusal  ö- dülün yanısıra imkanları ölçüsünde ek hediyeler vermeside çocuğu ödüllendirmenin diğer yoludur. Anne babaların  çocuklara alınan hediyelerdeki maddi büyüklük yerine manevi değerini ön plana çıkarmaları uygun olur. Ama bunu bazı anne babalar yapsa bile günümüzün tüketim toplumunda çevresinden ve arkadaşlarından etkilenen ço- cukları yönlendirmek anne babalar için hayli zor olacaktır.
1-Bebeklik döneminde ödüllendirme şekli ; öpme , okşama , sevme , kucaklama , onunla oynama , onu besleme , gezdirme , onunla meşgul olma , onunla konuşma ,  onu sevdiğini hissettirme vb. (not : bu davranışların normal zamanda yapılması zaten gerekli olmakla birlikte ödüllendirilmek istendiğinde özellikle yapılması önemlidir)
2-Okul öncesi döenmde ödüllendirme şekli ; öpme ,okşama , sevme , kucaklama , onunla oynama , onunla gezme , birlikte vakit geçirme , söz olarak onaylandığını vurgulama , onun hoşuna gidecek iltifatlar söyleme , onun sevildiğini hissettirme , onun gelişim dönemine uygun oyuncak ve hediyeler alma ( bu hediyelerin manevi değeri ön plana çıkarılmalıdır)
3-Okul   döneminde ödüllendirme şekli ; öpme ,okşama , sevme ,onunla oynama , onunla birlikte gezme , birlikte ders çalışma , onaylandığının hissettirilmesi , onun kabiliyetlerini ön plana çıkaracak program ve aktivitelere yönlendirme , onun hoşuna gidecek iltifatlar söyleme   vb.
    Bütün bu ödüllendirmeler ve onaylamalar çoğu zaman çocuklara uygulanmalıdır ama ödüllendirme özellikle onaylanması gereken davranışlar için vurgulanmalıdır. Anne babalar ödüllendirmeyi belli bir hedefe ve başarıya karşılık  yapmaları o hedeflere ulaşılmayı kolaylaştırır ama verilen sözlerin kesinlikle yerine getirilmesi ilerleyen hedeflere ulaşma ve ödüllendirmenin ciddiyeti açısından çok önemlidir.

 
ÇOCUK, AİLE
VE
OKUL
BOYUTUNDA EĞİTİM ;
 
 
6-7 YAS ÇOCUGUNUN ÖZELLIKLERI
( PSİKO-SOSYAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ )
BEN BÖYLE DAVRANIRIM !
 
1.Kendim ile ilgili kızgınlık,mutluluk sevgi gibi duyguları belli ederim.
2.Sürekli denetim olmadan 4-5 çocukla oynarım.
3.Başkalarına oyunun veya etkinliğin kurallarını açıklarım.
4.Yetişkinlerin rollerini taklit ederim.
5.Yemek zamanı sohbete katılırım.
6.Kurallı oyunların kurallarına uyarım.
8.Kendi arkadaşlarımı kendim seçerim.
9.Basit aletler kullanarak yapı-inşa oyunlarını planlar ve oynarım.
10.Kendim için amaçlar belirler ve bu amaçlar doğrultusunda etkinliklerini sürdürürüm.
11.Kukla oynatarak veya kendim rol alarak(drama) hikayelerin bir kısmını canlandırırım.
12.Sorumluluk alırım ve aldığım sorumluluklarımı yerine getiririm.
13.Grubun kurallarına uyarım.
14.Uzun süreli arkadaşlık ilişkileri kurarım.
15.Yaptığım davranışların başkaları üzerindeki etkisinin farkına varırım.
16.Yaşıtlarımın duygu ve düşüncelerinin farkındayım.
17.Öfke,kıskançlık,sevinç gibi çeşitli duyguları yaşarım.
18. Mantık dışı korkularım olabilir.
19.Davranışlarımın büyükler tarafından beğenilmesine önem veririm.
20.Kendi haklarımı korurum.
21.Sosyal kuralların nedenlerini anlamaya başlarım.
           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6-7 YAS ÇOCUGUNUN ÖZELLIKLERI
( PSİKO-MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ )
BEN BUNLARI YAPABİLİRİM !
1. İp atlar gibi sıçrarım
2. Başlama ve durma komutlarına uyarak tempolu yürürüm.
3. Atılan topu tek eli ile yakalarım.
4. Kendi başına ip atlayabilirim.
5. Koşarken yerdeki nesneleri alırım.
6. İki tekerlekli bisiklete binebilirim.
7. Kendi giysilerinin düğmelerini çözer ve iliklerim.
8.Elimi yüzünü yıkar ve kurularım.
9.      Yiyecek doğru araç ve gereci kullanırım.
10. Kendi başıma giyinir ve soyunurum.
11. Sofra hazırlamada malzemeyi taşır ve düzgün bir şekilde yerleştiririm.
12. Dişlerini fırçalarım.
13. Saçlarımı tararım.
14. Bıçakla yumuşak şeyleri keserim.
15. Bıçakla ekmeğine yumuşak yiyecekleri sürerim.
16. Kağıttan basit şekiller keserim.
17. Yatay -dikey-eğri-eğik çizgileri ve bunların kombinozyonlarını çizerim.
18. Ev,insan ağaç,araba gibi tanıdık resimleri çizer ve bunlardan bir kompozisyon oluştururum.
19. Bir insan resmindeki eksikleri tamamlarım
20. Hamurdan 2-3 parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluştururum.
21. Şekillerin sınırlarını taşırmadan boyarım.
 
 
 
6-7 YAS ÇOCUGUNUN ÖZELLIKLERI
( BİLİŞSEL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ )
BUNLARI BİLİR- BUNLARI SÖYLERİM !
 
1.20 nesneyi sayarım ve kaç tane olduğu söylerim.
2. 1'den 10' kadar olan rakamların isimlerini söylerim.
3.1'den 10 kadar olan rakamları sıraya dizerim.
4.Kendi sağımı-solumu söylerim.
5.Nesneleri büyüklük,genişlik ve uzunluk özelliklerine göre sınıflandırırım.(büyük-küçük,uzun-kısa vb.)
6.Nesnelerin sıra içindeki pozisyonunu birinci,ikinci,üçüncü olarak isimlendiririm.
7.1'den 20'ye kadar olan rakamlar arasından isimlendirilen rakamı gösteririm.
8.Sıra ile haftanın günlerini söylerim.
9.5'e kadar olan kombinasyonları toplar ve çıkarırım.
11.Belli bir olaydan sonra ne olacağını tahmin ederim.
12.Yarım ve bütün nesneleri gösteririm.
13.Dikkatini uzun süre aynı konu üzerinde tutabilirim.
14.Ana ve ara renkleri tanırım.
15.''En az,en çok, birkaç''ın anlamını bilirim.
16.Basit şakalar yaparım.
17.Günlük deneyimlerimi anlatırım.
18.Bildiğim basit bir öyküyü sırayla anlatırım.
19.Yer veya hareket tarif ederim.
20.''Niçin?'' sorusunu açıklayarak cevaplarım.
21.Söylenen 4-5 kelimelik cümleleri tekrar ederim.
22.Aynı anda birbirini takip eden 2-3 emri yerine getiririm.
23.5-6 kelimeden oluşan cümleler kurarım.
24.''Bana tersini söyle'' sorusunu cevaplarım.
25.''Dün ve yarın'ı anlamlı olarak kullanırım.
26.İsteklerimi, kelimeleri uygun seçilmiş cümlelerle ifade ederim.
27.Anlatılan veya anlattığım öyküdeki detayları hatırlarım.
28.Benzerler ve farklılıkları söylerim.


ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR?
*Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa,
 ……………………………………….Suçlamayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk düşmanca davranışlar,içinde yaşarsa
………………………………………...Kavga etmeyi öğrenir.  
*Eğer bir çocuk alay edilerek yaşarsa,
…………………………………………Sıkılganlığı öğrenir.
*Eğer bir çocuk utanç içinde yaşarsa,
………………………………………………………………Suçluluk duymayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk hoşgörüyle yaşarsa,
…………………...............................................Sabırlı olmayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk teşvik edilerek yaşarsa,
……………………………………………………………….Güvenmeyi öğrenir.
*Eğer bir çocuk değer verilerek yaşarsa,
……………………………………………………………….Saygı duymayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk eşitlik ortamında yaşarsa,
…………………................................................Adaleti öğrenir.
*Eğer bir çocuk güven duygusu içinde yaşarsa
…………………………………………………………..……İnanmayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk beğenilerek yaşarsa,
………………………………………………………………...Kendisinden hoşlanmayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk kabul ve dostluk içinde yaşarsa,
……………………...............................................Dünyada sevgi aramayı öğrenir.
*Eğer bir çocuk düşmanlıklar içinde büyürse,
………………………………………………………………….Saldırganlığı öğrenir.
*Eğer bir çocuk sevgi içinde büyürse,
………………………………………..…..Güvenmeyi öğrenir.
 
 
Çocuk ailenin,, aile de toplumun ürünüdür
çocuk yaşadığını öğrenir.
 
 
BENİM GÜZEL OKULUM
 
*Sabah kalkıp anneme babama günaydın dedikten sonra annemin elleriyle hazırladığı kahvaltıyı yapacağım.*Okuluma ulaştığım zaman öğretmenime arkadaşlarıma günaydın dedikten sonra çantamı sınıfıma koyup, tören alanına çıkacağım.
 
*En coşkulu şekilde andımızı okuduktan sonra sırayla ve düzenli bir şekilde sınıfıma gideceğim.
 
*Öğretmenim gelene kadar defterimi kitabımı açacağım. Öğretmenim gelince yine yüzümde güller açacak. Biraz konuştuktan sonra yaptığım ödevlerimi öğretmenime göstereceğim ve onun mutlu olduğunu görünce ben daha da mutlu olacağım.
 
*Dikkat ediyorum öğretmenim beni daha çok nasıl konuşturabilirim ve derse katabilirim diye uğraşıyor. Ben de onu mutlu edebilmek için çok daha fazla gayret ediyorum. Zaten biliyorum ki böylece ben daha aktif ve daha girişken olabilirim. Aldığım ödüller de beni daha fazla mutlu ediyor.
 
*Burada arkadaşlarım ve ben hiç çirkin sözler duymuyor ve kullanmıyoruz. Çünkü bu okulda aldığımız terbiye buna müsaade etmiyor. Bizler bu okulda güzel insan nasıl olunur bunu öğreniyoruz.
 
*Annemi babamı çok özlüyor ama onları hiç aramıyorum. Çünkü öğretmenim, annem babam, arkadaşlarım benim kardeşim oldu.
 
*Gerçi sınıflarda da teknolojiyi kullanıyor öğretmenimiz. Sınıfımızda da hem bilgisayar hem de projeksiyon var. Öğretmenimiz hazırladığı çok güzel sunumları bize izletiyor.
 
*Bu okulda ağabeylerimiz sürekli Beypazarı ve Türkiye dereceleri çıkarıyormuş. Eeee bu kadar çalışma mutlaka başarıyı getirecektir. Zaten ben de şimdi den çalışmaya başladım bile.
 
*Anasınıfında burada okuyan arkadaşlarım daha şanslı çünkü İngilizce ve bilgisayarı geçen yıl öğrenmişler.olsun ben de bu yıl öğreneceğim.
 
*Ben bu okulda geleceği şimdiden yaşıyorum.
 
 
KEMAL MİLASLI’ DA   BİR GÜN ;
 
Sabah kalkar okula gelirim,
***
Törene katılıp andımızı okurum,
***
Kitap okuma saati ile güne başlarım,
***
Coşku ile derslerime katılır öğretmenimi can kulağıyla dinlerim,
***
Branş derslerimde sosyal becerilerimi geliştiririm,
***
Öğle yemeğimi yerim,
***
Bir problemim olursa öğretmenimle konuşurum,
***
Bizim için hazırlanmış sosyal etkinliklere katılırım,
***
İhtiyaçlarımı okul kantininden karşılarım,
***
Ödevlerimi düzenle öğrenirim,
***
Öğretmenime ve arkadaşlarıma iyi akşamlar diyerek servisime binerim,
***
Ödevlerimi en güzel şekilde yaparak ertesi güne hazırlanırım…
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...