1) Öğretmenlerin moral ve motivasyonlarını bozucu açıklamaların yetkililerce yapılması. Okullarda adamına göre uygulamalar yapılması.
2) Eşlerin farklı il ve ilçelerde çalışmasından kaynaklanan motivasyon eksikliği
3) Gerekli ve yeterli formasyona sahip olmayanların öğretmen olarak görevlendirilmeleri
4) Öğretmenin kendini yenileyememesi, mezun olduğu bilgilerle emekli olmayı düşünmesi ve yeniliklere mesafeli durması
5) Sürekli, öğretim yapılması; bilginin eğitime ( Davranışa) dönüştürülmesine çalışılmaması,
6) Öğretmenlerin bir kısmının derslere hazırlıksız, araç-gereçsiz, yeni uygulama ve yöntem ve tekniklere hazırlıksız girmeleri
7) Sosyal becerileri geliştirici çalışmalara yeterince zaman ayrılamayışı,
8) Öğretmenlerin pedagojik formasyonunun yeterli olmayışı, üniversitelerde öğretmen yeterliliği eğitiminin eksikliği
9) Hizmet içi eğitim faaliyetlerine gereken önemin verilmeyişi ya da katılmamaları, yapılan eğitimlerin çok verimli olmaması
10) Göreve yeni başlayan aday öğretmenlerin tam olarak mesleğe hazır olmaması, öğretmen açığı nedeniyle hemen göreve başlatılmaları, staj dönemlerinin sağlıksız geçmesi,
11) Okullarda Öğretmen eksikliklerinin çok fazla olması, öğretmen açıklarının vekil-ücretli öğretmen görevlendirilmesi yoluyla karşılanması
12) Derslerin derste öğrenilmemesi
13) Ders çalışma ve ders dışı faaliyet sürelerinin planlaması
14)Okullarda öğretimden çok eğitime yer vermemeleri
15)öğretmene dinini yaşamada sınır konulması. Başörtüsü ve kıyafet dayatmaları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder