14 Mayıs 2016 Cumartesi

İlham Veren En İyi Sınıf Tasarımları

İlham Veren En İyi Sınıf Tasarımları (Fotoğraflarla)

Bir çoğumuz üniversitedeki materyal geliştirme ve sınıf yönetimi derslerinden hatırlayacaktır sınıf tasarımı ile ilgili konuları. Genelde eğitim kitaplarımızda sınıf tasarımının işin temeli olduğu ve özellikle sınıf yönetimi, öğrenci motivasyonu, kalıcı öğrenme gibi konularda kilit rol oynadığı yazmaktaydı. Ancak mezun olduktan sonra özellikle devlet okullarında göreve başladığımızda o ideal sınıf ortamını yakalamanın neredeyse imkansız olduğunu gördük. Tabi özel okullarda çalışanlarımız bu konuda biraz daha şanslılar.
Aşağıda örnek sınıf düzenleri ile ilgili birkaç fotoğrafı inceleyip yazıya devam edelim…
Mezun olduğumda atanmadan önce Amerikan Kültür Dil Okulları’ında 4 ay çalışıp orada akıllı sınıf kullanan ve kişisel yaşamında da teknoloji bağımlısı olan  ben, memleketimden 1000km uzakta Tarsus/Mersin’in interneti geçtim suyu bile olmayan, Torosların eteğinde bir köy okuluna atanınca baya bocalamıştım. (İnternet çeksin diye cep telefonumu okulun damına koyup 3mt kablo ile pencereden sınıfıma çektiğimi hatırlıyorum 🙂 ) Eminim bu yazıyı okuyanlarınızın bir kısmı hala büyük zorluklarla bu yazıya ulaşabilmiştir.
Tabi bir çoğumuz bu örneklerin sınıflarda uygulanamayacağını veya uygulamanın zor olacağını söyleyeceklerdir. Okullarımızın öyle eksikleri var ki bu şekilde sınıflar oluşturmak hayalmiş gibi görünüyor. Ancak yurtdışındaki devlet okullarında ve ülkemizdeki özel okullarda bunların uygulanabildiğini biliyoruz ve görüyoruz. Bu konuda “devlet okullarını özel okullardan ayıran nedir?” kısmına hiç girmeyeceğim. Zaten farkın nereden kaynaklandığını siz değerli meslektaşlarım benden daha iyi biliyorsunuz.
Ben sadece bu konu aklımızın bir köşesinde bulunsun diye bu örnekleri vermek istedim. TED Mersin Koleji’nde aldığımız Cambridge Teacher Training eğitimlerinde yıllar sonra (içindeki heyecanı neredeyse kaybetmiş bir öğretmen olarak) kolejin öğretmenlerinden Larissa hanımın dil sınıfını görünce nasıl heyecanlandığımı, eşimle birlikte gittiğimiz Hollanda seyahatinde halamın evinin karşısındaki okulun sınıflarını incelediğimizde ağzımızın nasıl açık kaldığını çok iyi anımsıyorum. Bu heyecanı ben yaşıyorsam kim bilir o sınıfta eğitim almaya gelen öğrenciler derslerinden nasıl da zevk alacaklardır.
Hayatta yaptığım her işte hedefim önce o işten zevk almak olmuştur. Aynı şekilde öğrencilerimin de zevk almadan İngilizce öğrenemediklerini ve hatta İngilizce’den nefret ettiklerini yıllar içinde tespit ettim. Ne dersiniz siz sınıfınızda eğitim verirken zevk alıyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...