11 Mayıs 2016 Çarşamba

Nasıl Öğretmeliyim: Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri


Nasıl Öğretmeliyim: Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Ali Rıza ERDEM
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
 
Nasıl öğretmeliyim sorusu strateji, yöntem ve teknikler gibi süreçleri kapsar. Nasıl öğretmeliyim sorusunun temelinde öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri vardır. Bu yazıda nasıl öğretmeliyim sorusunun temelinde yatan öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri ele alınmıştır.
Öğretim, öğrenmenin belli bir amaç doğrultusunda başlatılması, yönlendirilmesi, kolaylaştırılması ve gerçekleştirilmesi süreci olarak tanımlanabilir. Bir öğretme süreci içinde yer alması gereken işlemler şunlardır: [1]
1. Öğrenciyi istendik hedefler doğrultusunda yönlendirme ve güdüleme 2. Uygun öğrenme yaşantıları sunarak bu hedeflere ulaşmayı kolaylaştırma 3. Öğrencinin bir bütün olarak -örneğin tutumlar,değerler,uyum gibi kişisel yönleriyle-gelişimine katkıda bulunma.
Bu işlemler birbirinden ayrı olmayıp, ancak birlikte gerçekleştirildiklerinde etkili olabilirler.
Görüldüğü gibi artık ana-baba, öğretmen öğretmede artık "bilgi aktarıcı" durumunda olmamalıdır. Bu nedenle:
* Öğrenciye o bilgiyi kazanma ve kullanma yollarının öğretilmesinde
* Öğrenmeyi kendisinin gerçekleştirmesine yardım edilmesinde yarar görülmektedir. Öğretmen öğretirken:
* Öğretme amacına uygun öğrenme yaşantılarını seçen
* Öğrencilerin öğrenme çevresini düzenleyen
* Öğrencilerin öğrenme yaşantıları geçirmesini sağlayan
* Öğrencilere " öğrenmeyi öğreten"dir.
Öğretimde strateji, yöntem ve teknik seçilirken kazandırılmak istenen hedef davranış esas alınır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...