6 Haziran 2011 Pazartesi

ESKİMOLARLA SATRANÇ

ESKİMOLARLA SATRANÇ
Geçen gün hafta sonu Rusya’ya gittim.Yolda otobüste uyuyakalmışım derken gözlerimi açtım ve birde baktım ki şoför amca beni taaa kutuplara kadar götürmüş.Otobüsten hemen indim.Etrafıma bakındım.Biraz uzaktan bir kutup ayısının koşarak bana doğru geldiğini gördüm.Hemen sevinçle merhaba deyip yerimde zıplayarak iki elimle el sallamaya başladım.Ama bana doğru koşan bu kutup ayısı gösterdiğim bu sevgi gösterisine karşı ‘Vaaaaaaa’ diye gürültü çıkararak yanıt verdi.Bende hemen kaçmam gerektiğini anlayıp koşmaya başladım.Kutup ayısından kaçarken savurduğu pençeleri yüzünden pantolonum bile yırtılmıştı.Derken biraz ilerde Eskimoların kaldıkları o minik evleri gördüm.Hiç kapıyı bile çalmadan içeri girdim.
Beni öyle görünce çok şaşırmışlardı.Ama başıma gelenleri onlara anlatınca bana yardım ettiler.Akşam orada kaldım.Sobanın yanında ısındım.Oradaki insanlar canları sıkılmasın diye akşam çeşitli oyunlar oynuyorlar.Özellikle de satrancı çok seviyorlar.Ben de onlarla satranç oynadım.İşte şöyle bir oyun oldu:
Eskimolu bir satranççı-Soğuktan donmuş “BEN” 
1) e4 e5 2)Af3 Af6 ( E tabii ki Rusya ya gelmişken bir Rus savunması (Petrof Açılışı) yapmadan eve gitmek olmazdı.)
3)d4 (Bu Eskimolarında hiç şakası yok vallahi,adamı bi huzurlu satranç maçı yaptırmıyor.e5 teki piyonuma saldırıp taşlarına yol açıp hızlı bir gelişme yapmak istiyor.)
3)…exd4 (sıklıkla oynanan diğer bir hamlede 3)…Axe4 hamlesidir.)
4)e5 (Size söylemiştim.Adamı bir huzurlu satranç oynatmazlar.Hep saldırırlar.Ama bilmiyorlar bana en son saldıran çocuklara ne olduğunu,bana en son saldıran çocuğa ne oldu  biliyor musunuz.”Biri suçiçeği geçirdi,Biride kabakulak oldu evde yatıyor vallahi”)
4)…Ae4 5)Vxd4 d5 (Tabii ki e4 deki Atımı desteklemek,merkezi kontrol etmek ve taşlarımı geliştirmek zorundayım.)

6)Ac3? (İşte kötü hamle.Burada beyaz 6)exd6 alarak e4 deki Atın etkinliğini azaltmalıydı,ben de 6)…Axe4 hamlesini yaparak teorik bir varyantı oynayacaktık.)
6)…Fc5
 
7)Vxd5 ?? hamlesini yaptı.Şimdi burada siz benim nasıl vezir kazandığımı hadi bulun bakalım. 
Siyah oynar vezir kazanır
 
7)…Fxf2+ 8)Şd1 (ya da Şe2) Axc3 9)bxc3 Vxd5 hamlesiyle vezir kazandıktan sonra oyunun devamında kolaylıkla kazandım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...