6 Haziran 2011 Pazartesi

ROK YAPMAYI SEVMEYEN DEDE

ROK YAPMAYI SEVMEYEN DEDE
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde küçük bir köyde Rok yapmayı sevmeyen yaşlı bir satranç dedesi yaşarmış.Bu yaşlı dedemiz Rok’a karşıymış.Köyün satranca meraklı olan çocuklarını yanına alır onlara nasihatlar verirmiş.Bir gün yine çocukları toplayıp nasihatlarını vermeye başlamış ve demiş ki;
-Bakın çocuklar siz daha satranca yeni başladınız.Ben de sizin yaşlarınızdayken bir hata yapıp bu Roktan yapıyordum.Ama şu Rok denen şeyin hiç faydasını görmedim.Hatta bu Rok yüzünden boynum kireçlendi...Ah aman. yine boyun ağrım başladı.Ah sizin gibi  genç olsaydım da şu Roktan yaparmıydım hiç.-diye söylenmiş.
Çocuklardan kıvırcık saçlı olanı dayanamayıp söze atılmış.
-Vallahi dedemiz sizin söylediklerinizden hiç bir şey anlamadım ben.Rok yapmakla boyun kireçlenmesinin ne alakası var ki.Yani bir şey anladıysam arap olayım.- demiş.
Sonra, çocuklardan dalgacı olanı dedeyi kızdırmak için;
Ama  geçenlerde sizi rok yaparken görmüşler.-demiş alay ederek.
Sus bakayım seni gidi dalgacı şey.tabi ki, sen bana inanma daha.ama rok yapıp mat olursan o zaman görürüm ben seni demiş ve devam etmiş huysuz dedemiz.
-sana gelince kıvırcık saçlı oğlum.Bu yaşımda, köşede uslu uslu oturan kaleleri alıcan da , tahtanın ortasında manzarası güzel olan yerde oturan şahı da alıcan.sonra aynı anda iki elimi de oynatıp yer değiştirmeye kalkacam.Yok... bana göre değil, bu rok işi.Artık yaşım kaldırmaz böyle şeyleri, yoksa  tabi ki boynum kireçlenir.demiş dedemiz.
-Şimdi bakın biriniz geçsin karşımada rok yapmadan satranç nasıl oynanıyormuş öğreteyim bakayım size demiş.ve çocuklardan  birisi –Mehmet- hemen roka karşı olan dedemizin karşısına geçmiş.
Oyun bütün heyecanıyla devam ediyormuş.Mehmet şahını güvenlik altına almak ve kalelerini oyuna sokmak için rokunu yapmış.Dedemiz ise inatçılığını sürdürüp rokunu yapmamış.Ama tabi ki de bu roksuz oyun çok uzun sürmemiş.Çünkü Mehmet matı bulmuş.Acaba mat nasıl?Konum şöyle.
 Roku sevmeyen Dede
 Roku seven Çocuk
Evet çocuklar, şahımızı daha güvenli bir yere almak ve kalelerimizi de oyuna geliştirmek için rok yapmamızda her zaman fayda vardır.Rok önemli bir hamledir.Değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...