6 Haziran 2011 Pazartesi

İNGAAA MATI

İNGAAA  MATI
Çok eski zamanlarda dedemizin dedesinin dedesinin dedesinin dedesi zamanında yüksekten atmayı çok seven bir çocuk yaşarmış.Bu çocuk olayları    o kadar abartarak anlatırmış ki   ‘ufak atmadığı için civcivler hep aç kalırmış.’
Örneğin, birgün arkadaşlarına oynadığı bir satranç oyununu şöyle anlatmış;
         -Geçen gün yolda yürüyordum o sırada 10 katlı bina yüksekliğinde çok büyük bir ejderha karşıma çıktı.Ben hızlı adımlarla yürüdüğüm için hızımı alamadım ve yanlışlıkla ejderhanın ayağına bastım. Ejderhanın canı çok acıdığı için bütün akşam ağladı.Ben de onun gönlünü almak için ona bir satranç takımı armağan edip satranç oynamayı teklif ettim.Çok sevindi ve hemencicik oynamaya başladık.Ejderha  aslında fena oynamıyordu ama ben onu bir kaç hareketle hemencicik mat ettim.Hem de ne matı yaptım biliyormusunuz.’İngaaa Matı’ yaptım.-
diye anlatıyormuş olayları.
Bu abartmayı çok seven çocuk rakiplerinide çok küçümsermiş.Herkesi hafife alır.‘Dünyada ki en iyi satranç oyuncusu benim.’ Nasıl olsa herkesi yenerim.’ diye kendi kendisiyle övünür ve hava atarmış.
Bir gün bir satranç turnuvasına katılmış ve turnuvanın  ilk turunda siyahlarla oynarken şöyle bir konum oluşmuş;
 g4 teki filiyle hiç düşünmeden d1 deki veziri yemiş ve beyazlarla oynayan dikkatli çocuk 2 hamlede siyahı yani rakiplerini küçümseyen çocuğu mat etmiş.Acaba nasıl?
Rakiplerini küçümseyen çocuk
                                Dikkatli oynayan çocuk
Bu 2 hamlelik mattan sonra rakiplerini küçümseyen çocuk ingaaa ingaaa diye biraz ağlamış ama hatasını anlayıp bir daha rakiplerini hiç küçümsememiş.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Meşhur Bilderberg toplantısına bu yıl hangi Türkler katılıyor

  Dışarıya tamamen kapalı bu kulüp, komplo teorisyenlerinin de sıkça beslendiği bir yer olma özelliğini taşıyor. Bu yıl, organizasyona 23 ül...